Comunicación oral y escrita en lengua inglesa para el comercio y los negocios

Duración:
35
horas
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Objetivos

  • Interpretar la información de un discurso oral, en lengua estándar, tanto en vivo como retransmitido, en distintas situaciones-tipo de relación con un cliente/consumidor.
  • Producir mensajes orales en situaciones de relación con un cliente para satisfacer sus necesidades.
  • Interpretar de forma eficaz información relevante contenida en textos escritos y documentos comerciales básicos utilizando las herramientas de interpretación, manuales e informáticas, y fuentes de información adecuadas.

Temario del curso

Learning Unit : Oral communication in commerce and business: basic tools

Introduction and objectives
1. Commercial relations with customers

    1.1. Selling as a process of waiting on customers or serving clients
    • 1.1.1. Introduction
    • 1.1.2. The process of selling: phases
    • 1.1.3. Giving information to customers
    • 1.1.4. Guiding the customer
    • 1.1.5. Recommendations
    • 1.1.6. Waiting on different customers
    1.2. Grammar review
    • 1.2.1. Question words
    • 1.2.2. Regular and irregular verbs
    • 1.2.3. Phrasal verbs
    • 1.2.4. Prepositions of location
    • 1.2.5. Conditional tense
    1.3. Useful phrases and vocabulary
    • 1.3.1. Vocabulary
    • 1.3.2. You will hear…
    • 1.3.3. You will say…

2. Extra services offered to customers: types of services

    2.1. Introduction
    2.2. Home delivery service
    2.3. Clothing alteration service
    2.4. Gift wrapping

3. Meeting a client in a business environment

    3.1. Basic norms
    3.2. Greeting the client
    3.3. Asking indirect, polite, questions

Learning Unit 2: Writing basic commercial and business documents

Introduction and objectives

1. Written documentation for commerce and business

    1.1. Introduction
    1.2. Recommendations
    1.3. Types of basic documents
    • 1.3.1. Definitions
    • 1.3.2. Purchase orders
    • 1.3.3. Invoices
    • 1.3.4. Receipts
    • 1.3.5. Complaint forms

2. E-commerce as a way of promoting sales

    2.1. E-commerce
    2.2. E-commerce vocabulary

3. Grammar review: adjectives

    3.1. Qualifying adjectives (adjetivos calificativos)
    3.2. Comparative adjectives
    3.3. Superlative adjectives
    3.4. Quantifying adjectives and pronouns
    3.5. The cardinal numbers

4. Written documentation in different formats

    4.1. Fax communication
    • 4.1.1. Description
    • 4.1.2. Fax structure
    4.2. Electronic mail
    • 4.2.1. Description and structure
    • 4.2.2. Writing emails
    • 4.2.3. Email model
    • 4.2.4. Email vocabulary

 

Pasos a seguir para realizar la preinscripción:

  1. Para poder participar hay que estar empadronado en el Municipio de XXXXXXX.
  2. Ten en cuenta que solo puedes preinscribirte en un curso y cuando lo finalices, podrás apuntarte al siguiente.
  3. No olvides cumplimentar el formulario de preinscripción que encontrarás habilitado en la ficha de cada Curso. En cuanto lo hagas, recibirás un email de confirmación.
  4. El curso solicitado es un curso autoformativo. Podrás avanzar a tu propio ritmo y contarás con todos los servicios necesarios para que tu formación sea un éxito.
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